Weblog / Agenda

Het nieuwe eten

Ben jij  toe aan een fruitpauze ?

 


IK GA GEVARIEERDER ETEN
Heb jij een fruitboom die volhangt of ken je iemand die je regelmatig een kratje zomerfruit toeschuift? Je hoeft al dat fruit niet nu op te eten, je kunt het ook wecken, invriezen als compote of er jam van maken. Kun je in de herfst ook nog variëren met de zomer. Toch liever nu al opeten?

IK GA KLEINERE PORTIES ETEN
‘Goed voor 1 stuks fruit!’ staat er op sommige snackrepen, drankjes, knijpfruit of moescupjes. Toch gaat er niks boven
ongeschild, vers fruit. Vervang je fruit dus maximaal 1 à 2 keer in de week met deze producten. Neem fruit heelhuids mee in een bewaardoosje, er bestaan zelfs speciale bananendozen.

IK GA GEZONDERE PRODUCTEN KIEZEN
Ga je zelf jam maken? Bewaar hiervoor oude jampotjes en maak ze goed schoon. In de plaats van gewone geleisuiker kun je ook halvajam geleisuiker gebruiken. Dat scheelt weer wat calorieën.

IK GA REGELMATIGER ETEN
Neem regelmatig een fruitpauze. En dan bedoelen we ook echt een pauze. Stop even met wat je aan het doen was, was je fruit of verwijder oneetbare delen, verdeel het in stukken en leg het voor jezelf op een mooi schoteltje of schaaltje. En geniet!

IK GA MIJN KINDEREN HET GOEDE VOORBEELD GEVEN
Fruit kun je doen! Neem je kinderen mee naar een zelfpluktuin in je buurt. Of laat ze helpen als je jam maakt, een
fruitsalade of een leuk fruitgezicht op een bord: met bijvoorbeeld schijfjes banaan met blauwe bessen als ogen, een aardbei als neus en mandarijnenpartjes als mond en oren.

Bron: Voedingscentrum 06-09-2012

Aanmelden voor nieuwsbrief

Meld mij af
Praktijk Gewichtig Boelewijk 10 9367TP De Wilp

Heeft u last van overgewicht?

Door uw lengte en gewicht in te vullen berekend u uw BMI. Let op: Dit werkt alleen als je ouder dan 18 jaar bent.