Weblog / Agenda

Blog Vakantietijd

Ga je nog op vakantie, neem de volgende tips mee in jou koffer.

Aankomen tijdens de vakantie dat is wat je niet wilt. Je wilt geen kilo's als souvenir mee naar huis nemen. Het gevaar ligt wel op de loer. Je kent dat wel, even een terrasje pakken met koffie en gebak, ijsjes eten op het strand of een lekkere coctail of drankje aan de bar.

Ga je met het vliegtuig naar een warmer oord, dan zit je meestal in een all inclusive hotel of resort. Met uitgebreide buffetten voor het ontbijt en diner. Je neemt je voor om rustig aan te doen, maar bij het zien van al dat lekkers, je kunt pakken wat je wil en meestal doe je dat ook. Neem vooral extra van het groenten en fruit.

Op de camping heb jezelf de regie in de hand over wat je koopt. Ook hier is de verleiding weer groot, ga je iedere ochtend voor de warme broodjes. Koude pasta overgehouden van de vorige dag kun je gebruiken voor een lekker lunchsalade. Ga je bbq, overeet je niet alleen aan vlees, kies ook voor vis. Maak er gevulde paprika's bij met rauwkost. Ook ga je meestal wel één of meerdere keren uit eten, patat of pizza, kies je voor een meergangen menu, laat dan het stokbrood met kruidenboter achterwege, in plaats van ijs na kun je een kop koffie of thee nemen.

Zorg voor voldoende beweging. Op de camping kun je meestal wel zwemmen en meedoen met sportactiviteiten. Ga ook de omgeving wandelend of fietsend verkennen. Ben je op citytrip, dan loop je snel vele kilometers.

Let op dat je niet alleen voor de zoete drankjes gaat of alcohol. Voor de dorst is water nog altijd de beste dorstlesser. Geniet vooral van jou vakantie.

Pastasalade: 4 personen: 100 gr. koude pasta, olie, 80 gr. ham, 25 gr. bieslook, 250 cherrytomaatjes, 450 gr. meloen, 75 gr. waterkers, 150 gr. feta, sla, komkommer. Voeg deze in grediënten in een kom en je hebt een lekkere lunchsalade.

Gewichtsconsulente Jeltje Pool

www.praktijkgewichtig.nl

info@praktijkgewichtig.nl

Aanmelden voor nieuwsbrief

Meld mij af
Praktijk Gewichtig Boelewijk 10 9367TP De Wilp

Heeft u last van overgewicht?

Door uw lengte en gewicht in te vullen berekend u uw BMI. Let op: Dit werkt alleen als je ouder dan 18 jaar bent.