Weblog / Agenda

Ik Kies Bewust Logo

Het Ik Kies Bewust Logo heet voortaan 'het Vinkje'.

 


Het Vinkje is het voordeelkeuzelogo dat is ontstaan door samenvoeging van het Ik Kies Bewust Logo en het Gezonde Keuze Klavertje van Albert Heijn. Het Vinkje vervangt het Ik Kies Bewust Logo en het Klavertje in de schappen en zal uiteindelijk op 6600 verpakkingen staan in de supermarkten en in de catering.

De Vinkjes worden toegewezen aan producten die voldoen aan strenge criteria op het gebied van zout, suiker, verzadigde vettten, vezels en energie. Het staat voor de gezondere variant binnen een bepaalde groep levensmiddelen.

Het Vinkje is in twee kleuren op de verpakkingen te zien. Het groene Vinkje staat voor een gezondere keuze binnen een groep van basisproducten als brood en melk. Het blauwe Vinkje staat voor een bewuste keuze binnen andere groepen zoals soepen en sauzen.

Clémence Ross, voorzitter van Stichting Ik Kies Bewust: "Het Vinkje is niet alleen een middel om consumenten makkelijk een gezonde keuze te bieden, maar ook om supermarkten, producenten en cateraars te stimuleren hun producten gezonder samen te stellen".

De instroom van het nieuwe logo zal wegens distributie en verpakkingsvoorraden geleidelijk gebeuren. Uiterlijk maart 2013 moeten de laatste verpakkingen zijn aangepast van alle producten die meedoen. Maar de verwachting is dat dit in maart 2012 al wordt gerealiseerd.

Bron: Stichting Ik Kies Bewust: 14-11-2011

 

 

Aanmelden voor nieuwsbrief

Meld mij af
Praktijk Gewichtig Boelewijk 10 9367TP De Wilp

Heeft u last van overgewicht?

Door uw lengte en gewicht in te vullen berekend u uw BMI. Let op: Dit werkt alleen als je ouder dan 18 jaar bent.